středa 6. června 2012

O mojí babi, o oděvní krizi, o věkové šikaně


Jsem unavená. Naše studijní nelenuje a posílá nám informace o zápisech a podmínkách vstupu do dalšího ročníku. Vůbec nechápou, jak je to těžce demotivující, když se máte učit.

Učit, že? Pořád ta stejná písnička. Moje drahá babi mi vyčetla, že jí nepomáhám, když to mám teď ve škole „takový volnější“. Snažila jsem se jí vysvětlit (nejdřív v klidu, potom i v neklidu), co znamená pojem zkouškové období, ale neprošlo to. Letos je totiž velká úroda třešní a višní a kdo jí pomůže zavařovat? Já teda určitě ne. Za prvý se nechci podílet na vraždě dobrý chuti třešní jménem zavařování a za druhý mi nějaký zavařování může leda víte-co. (Protože co je zavařování ve srovnání  s elektrickou činností centrální nervové soustavy? Pche!)

Popravdě už jsem si zvykla, že se mě ptávaj na občanku, když si chci koupit alkohol. Poprvé v životě se mi ale stalo, že ji po mně chtěli, když jsem si chtěla koupit energiťáky. Uznávám, že nebyl jeden, ale zase to nebyla zásoba závisláka na taurinu. Paní si přeměřila pás, na kterém nic jiného nebylo, a zahřímala: „Bez občanky vám to nedám!“ Nejprve jsem se trochu lekla, protože jsem fakt netušila, že si je nemůžete kupovat, když vám není 18. Začla jsem divoce lovit občanku, ona mě sjížděla pohledem, a když se na ni pak podívala, bylo vidět, že ji moje datum narození dost vyděsilo. Doprčic, co si ještě nemůžete koupit, když vám není osmnáct? Čaj? Kafe?? Čokoládu???

Taky jsem se rozhodla hledat brigádu. Myslím, že nebyl úplně dobrej nápad říct si, že bych chtěla dělat něco v oboru, protože pípání za kasou mi jednou bude k ničemu. Jednou možná, ale třeba bych měla aspoň nějaký peníze na léto, který, jak to tak vypadá, jsou teď v nedohlednu. Napsala jsem takový motivační dopis, že moje sarkastická kamarádka natvrdo prohlásila: „Tos místo toho mohla do tý firmy přijet a všem tam dát!“ No a stejně to na ně asi nezabralo. Z jedný firmy mi odepsali, že všechny brigádnické pozice obsadili (nikoli mnou) a že kdyby se jim na to někdo vy...kašlal, tak se možná ozvou. Jste stopadesátá v pořadí, prosím čekejte, děkujeme za vaši trpělivost (a blbost). A druhá firma tvrdošíjně mlčí. Takže já v létě nebudu mít ani na zmrzlinu přátelé. No, ostatně jako každej rok, už jsem si zvykla.

Moje oblečení mi opět začíná bejt malý. Na svetru mám v podpaží největší díru, kterou jsem si zatím nezvládla zašít a stejně ho nosím. Kdyby to věděla moje babi, řekla by mi, že jsem neskutečnej lajdák a že její tatínek by se styděl, že má takovýhle potomstvo. Slibuju, že než pojedu do Brna, zašiju si to. Nebo si tam ten svetr nevezmu. Haha. Včera jsem šla venčit psa v teplákách a jakýsi vestě, kterou jsem potkala na věšáku. A šel kolem chlapec, kterého jsem děsně milovala, když mi bylo asi 11. Díval se na mě dost úkosem, ale já se mu vůbec nedivím. Malý děti se mě totiž rovnou lekaj. Myslím, že si nalakuju nehty, to mi vždycky zlepší náladu.

A jde se na otázku sto nevím kolik nevím kolik.

6 komentářů:

  1. Jééé, ty dotazy související s "volnějším" obdobím ve škole, to bylo něco... "A cos dneska celý den dělala? Si mohla aspoň uklidit!" ... jo a do hlavy mi to učení pak naleze samo, ne?
    Známý má na podobné dotazy skvělou odpověď: "No co bych asi celý den dělal... honil jsem si ho..." :-D (přemýšlím, jak to zcenzurovat, ale nenapadá mě, kam chytře umístit tu hvězdičku, aby to dávalo smysl :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Moc brigád může být stejná katastrofa jako žádná brigáda... Nějak se mi to nashromáždilo, utéct se nedá, takže asi neodstátnicuju ;-)

    A kecy o tom, že mám vlastně volno, když nechodím do školy, mě dokážou spolehlivě vytočit doběla, obdivuju tvoji počáteční trpělivost. Nikdy nebývám tak agresivní jako ve zkouškovém. Asi za to může neustále se prohlubující spánkový deficit, který obvykle začátkem července přejde do ohromující otupělosti, kterou si ovšem letos nemůžu dovolit, protože státnice. Potřebovala bych radu, jak nespat a přežít :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nespat a přežít nelze. O zkouškovým se spí proto, abychom uložili informace. Jindy se spí proto, že jsme unavení.

      Vymazat
  3. aj ja furt pocuvam preco som neurobila to alebo ono, ked uz som doma a len sa tu povalujem...tsss. teda musim povedat ze tento rok je necakany klud, ale vsetky skuskove som to musela pocuvat (cely den si doma a nemohla si umyt tie riady???).
    drzim palce na skuskach a aj pri hladani prace (btw tiez nemam ziadnu a som zebrak...)

    OdpovědětVymazat
  4. Chudiatko. Ja makam cely rok jak fretka, aby som v lete mohla vypadnut niekam. Ale pocula som, ze pri medicine sa robit neda...drzim palce a samozrejme, ze pevna nervova sustava je dolezitehsia nez zavaranina!

    OdpovědětVymazat
  5. Zavařené třešně pak stejně nikdo nejí, protože na dně plavou varem pozabíjení červi a je na ně fakt dost nechutnej pohled. Takže to si nevyčítej.
    Osvícení rodičové by měli zkouškové vnímat jako usilovnou práci na budoucí možnosti slušného zaměstnání, a chovat se podle toho. Já svému mláděti v této době nosím zákusky z cukrárny nebo něco upeču sama, co mu potěší chuťové buňky a zásobí mozek cukrem, protože jak známo, mozek krom kyslíku a cukru k výkonu víc nepotřebuje. A rozhodně neotravuju hysterickými rečmi na téma "neumyté nádobí" (mj. taky tuhle činnost z celé duše nenávidím).

    OdpovědětVymazat