čtvrtek 8. března 2012

Lytvýnof


Víte, který akce jsou ty nejlepší? No přece ty spontánní. Jako když mi včera moje milá drahá napsala o půl sedmý, jestli teda jdu na koncert Xaviera Baumaxy, kterej začíná ve vosum. Ve vosum, chápete? A to jsem se stihla ještě chvíli rozmýšlet. A nakonec jsem šla.

Ze dna skříně našeho bytu jsem vykutala starý roztrhlý konversy. Né proto, že jsem starej pozér, ale proto, že vím, jak ničivej vliv má pivo, vodka a šlápoty martenama na kozačky. (A teď jsem za to vděčná.)

Koncert, který začínal v osm, začal v deset, jak je tak nějak obvyklé. Tančili jsme, zpívali jsme, křičeli jsme, lili jsme si na boty vodku a nakonec jedli utopence v jednu ráno. Můj dietární dotazník zaplakal. O půl druhý jsem se šipkou rovnou od dveří bytu dostala do postele. A když jsem dnes ráno bloudila po laboratoři s mikrobiologickou kličkou a měla pocit, že jestli okamžitě nezavřu oči, tak usnu s otevřenejma, říkala jsem si, jak jsem pyšná, že můj studentský život se zase jednou zvrhl v to, co si všichni pod tím pojmem představí a ne zápolení s neuzvednutelnou bichlí a zvýrazňovačem, kterej se snaží mi způsobit smrt tím, že se neustále vypisuje. Ale nebudu si stěžovat, vybrala jsem si a jsem za to ráda.

S pláčem na kraji jsem pozorovala šestnáctileté tančící výlupky a vzpomínala jsem, jak jsem musela na nějakej koncert každej tejden. Ach, jak jsem byla kulturní.

Hrozně jsem se pohoršovala, když jsme se vraceli domů a můj kamarád se podíval k nebesům a pravil: „Kolem měsíce je opar! Zejtra bude hnusně.“ Smáli jsme se opilým smíchem a mysleli si, že je blbej. A prásk, dneska sněží. Na den žen. Díky.

Přejte nosnicím větší klece. Díky.

6 komentářů:

  1. :DDDD
    ja sa s placom pozeram na 16-rocnych - lebo za prve si pripadam stara (ako ked som bola minuly rok v jednom podniku, kde chodi vacsinou mladez, spravne - ja uz sa medzi mladez nezaradujem, tak na hajzli vsetky baby riesili maturity a niektore si vydychli, ze to je este daleko "az za dva roky"...no a ja som si pomyslela, ze cochvila ma caka diplomovka...blbe) a za druhe mi to pride nespravodlive lebo v 16 ma nasi pustali akurat do prdele a naspat, ale aj to len kym bolo svetlo.
    no...zelam vela zabavy v studentskom zivote, kedy, ked ne teraz? po 30-ke nas bude poranu vsetko boliet, preto treba chlastat kym sme (relativne) mladi :D

    OdpovědětVymazat
  2. mě teda v 16 pouštěli. Měla jsem trochu těžší pubertu a našim bylo jasný, že když mi nebude dovoleno opustit v pátek večer domov s jejich posvěcením dveřma, tak ho opustím bez jejich povolení oknem :-D a voni radši chtěli vědět, kde přibližně jsem. Ale jestli budu někdy mít děti, tak se s nima vůbec vydírat nenechám a ukážu jim, zač je toho loket. Já ty finty znám. Všechny jsem je použila :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Strašne som sa smiala :-D Ja som v strese z toho, že chodím piť primálo a mám pocit, že mala by som viac, lebo kým ešte nemám vrásy, no lenže keď aj vyspať sa je také príjemné...

    OdpovědětVymazat
  4. Ono to zase není tak důležitý, aby se z toho člověk stresoval. Je fajn jít se bavit s kamarádama, když je na to chuť, ale netřeba se do toho nutit, ne?

    OdpovědětVymazat
  5. Ale šlápota martenama na komversy děsivě bolí!!! Mám to z vlastní zkušenosti, moje starý rádoby konversy drží jenom díky těm litrům zaschlý krve vevnitř:-)Jo a sorry za ten pivní výpadek, nějak se pořád nemůžu vzpamatovat a zbavit se práce:-)

    OdpovědětVymazat