pátek 23. března 2012

Aby Lína líná byla


Jako každý správný učící den, jsem i dnešek zahájila intenzivní prokrastinací, která nejprve spočívala v  zašití si několika kusů oblečení a potom přečtení velmi nezábavného rozhovoru s Pepou Vojtkem ve včerejším magazínu MF Dnes. No a teď už přišlo na řadu i moje oblíbené vylití si srdíčka na blogísek (oujé), pak sprcha a pak obídek u babičky, která mi už 2x volala, co bych si jako dala. Za dopoledne se já nikdy většinou stejně nic nenaučím.

Maškarní párty mě trochu zklamala. Převleky zúčastněných byly vtipné a originální, což o to. Většina jich je měla i dost precizně zpracované. Namátkou : záchod, 4 živly, Shrek s Fionou a oslíkem, jezdec s koněm, pytlíky s moukou (hladká, hrubá, polohrubá), indiáni, Šmoulové (klasika), vodníci, Joker... Chtělo se mi spát, pořád jsem v duchu počítala, za kolik hodin budu vstávat... A prostě jsem se nebavila. Každopádně ale neříkám, že chyba nebyla na mé straně. Navíc můj kostým famme fatale, který doplňovaly vysoce elegantní lodičky na podpatku „kačenka“, nebyl zrovna k tanci vhodný úbor. Mám problém udržet balanc na jakémkoli podpatku za střízliva a při chůzi, natož při divokém tanci po dvou vínech.

Naše čtvrteční raní mikrobiologie se ale tak trochu stává terčem naprosto rozbitých studentů, z nichž víc než půlka přijde pozdě, nesou si do laboratoře tajně lahev s kolou, kterou se snažej ucucávat, když se cvičící nedívá a riskovat tak invazi mikrobů do svého GITu a krku a vůbec všude. Tentokrát to bylo opravdu markantní, jeden kluk seděl nad sešitem a co minutu mu padala hlava, já jsem měla kruhy pod očima až po bradu a jedna slečna, která přišla rovnou z maškarní, kde byla převlečená za Pipi Dlouhou punčochu, měla na hlavě měděnej drát, jakejsi rezavej sprej, na obličeji rozetřenou hnědou tužku (jakože kdysi pihy) a báječný zelený podtón pleti. Ještěže plakáty na tyhle akce jsou vždy po celém kampusu školy viditelně rozmístěny, takže učitelé už předem ví co čekat a ozbrojí se pevnými nervy.

Vzhledem ke svému odpolednímu programu – studiu (Všímáte si toho, jak maj všichni tendence o tom mluvit, ale nedělat to? V tomhle bych se měla vyhnout střednímu proudu.), mě napadá ještě jedna věc, a to fyzické pocity, které nesnáším. Možná se zamýšlíte, jak to s tím souvisí, ale mám jeden intenzivní, dlouhodobý „problém“ a to neskutečně suché ruce. Jsou úplně šupinatý a jednou za čas, když dojde k extrému, mi rozpraskají do krve, do takových miniaturních podélných  a příčných prasklinek, který děsně štípou a pálej. Jsem všemi mastmi mazaná, mám masti lékárnové, drogérkové, internetové, domácky vyrobené a moje ruce stejně furt vypadaj, jako krokodýlí hřbet. Nedovedete si představit, kolik odhodlání stojí šáhnout s takovejma rukama třeba na recyklovanej papír. Ten zvuk, kterej se ozve, je naprosto nechutnej a ten pocit je snad ještě horší. Většina mých učebnic je z recyklovaného papíru (brrr). Podobně nemám ráda, když se mi vlasy přilepěj na pusu, protože je na ní balzám, lesk, mast na opary, nebo třeba rtěnka (prostě nechoďte na maškarní za famme fatale), nebo když se mi v nějaký úzký botě vtlačej prsty na sebe (au!).

Včera mi byl doporučen jeden díl pořadu Ta naše povaha česká (konkrétně ten o Vzácných nemocech, nechce se mi hledat link, mám prokrastinační dopoledne) a zároveň s ním jsem zhlédla i druhý, protože mě zaujal jeho název – Děvčátko na slovíčko. Docela mě překvapilo, že nebyl o té legendární knize, ale o dívčích časopisech dnešní doby. Zajímavé názory všech možných lidí – matek, šéfredaktorek, mediální pracovnice, psychologa a sexuologa. A Michaely Marksové –Tominové. Na tuhle paní já mám pifku, to všichni vědí. Takže jestli se chcete něco zajímavého dozvědět a máte čas, pusťte si to... A možná pochopíte, proč mi vadí, nebo se vám naopak budou její názory líbit. Tak už to chodí.

Zdar a sílu (kterou nehledejte v pivu).

9 komentářů:

  1. Budem vyzerať premúdrelo, ale problém extra super hyper suchých rúk je mi dôverne známy. Doposiaľ jediný krém, ktorý fakt zabral na viac ako hodinu, je červený Garnier body repairing care, ktorý je označený pre popraskané ruky.

    OdpovědětVymazat
  2. Holka, já mám někdy pocit, že tenhle blog píšu já, tak moc mi mluvíš z duše;)

    Ranní návraty z pařby rovnou do školy znám moc dobře, naposledy minulý týden se mi to přihodilo. Bohužel, na klinické praxi v nemocnici už tak nějak nikdo netuší, že jsem to měla včera večer těžký (a že si za to můžu sama), takže je udržení fasády seriozního studenta opravdu bolestivé.

    A Pepa Vojtek? Nevěděla jsem, že jsi masochista;)

    Z.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzi,
      první věta je pro mě opravdu obrovská pochvala. Červenám se.

      Ta fasáda mi moc nejde. Dokonce jsem si dobrovolně naplácala na ksicht mejkap (!!!), ale i při zběžným pohledu do zrcadla jsem vypadala jako zombie - to ty kruhy.

      A Pepa Vojtek? Ano, jsem tak trochu masochista. Řekla jsem si, že ten rozhovor bude třeba dobrej. A pak jsem si zase řekla, že už to mám rozečtený :-D

      Vymazat
  3. Jo a z krémů můžu doporučit Alverde z DMka. Jeden je s brusinkami, druhý s nějakou oranžovou kytkou (že by měsíček?) jako antiaging, ale dost dobře účinkuje na mé dezinfekcí a počasím sužované ruce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. též zkusím, díky. Já to mám asi hodně z rukavic a častýho mytí rukou no. Než jsem šla na vejšku, měla jsem suchý jen nohy :-D

      Vymazat
  4. podla mna garnier cerveny je dobry krem...ale inak ja som mastickarka a sice nemam problem so suchymi rukami ale s pletou a viem ze ked nieco nepomaha tak to nepomaha a nepomahaju dkonca ani motlitby (ale zas s tymi to neprehanam, tak asi preto) ani plac a jebaky sa stale budu veselo tvorit napriek cistiacemu gelu za 20 euro, pletovej vode za 12, kremu za 20 a speci masticke na jebaky tiez za 20...akoze za to uz by som mohla pomaly aj vycestovat, chapes. este ze to plati mama (ale zato sa napinda...jak chora vrana). ale vlastne som nechcela o tomto...chcela som o prokrastinacii (to slovo je skvele a celkovo vhodne vyjadruje moj zivotny postoj), ja kazdy den, ked sa mam ucit alebo pisat diplomku zacinam na FB a naslednej kontrolujem maily, blog a tak podobne, cize prvu hodinu neurobim vobec nic a neviem to zmenit, to sa NEDA... zavislost??

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná to je trochu závislost, ale mně třeba pomáhá, když si předem řeknu, kdy to zavřu. A pak to opravdu zavřu.

      Jo, mastnou pleť na obličeji tu mám taky. Ale kožní mě řekla, že je to mnohem lepší, než ji mít suchou (což když vidím svoje ruce, dovedu si představit), takže to zase tak neřeším. Ráno to vezmu pleťovým mlíkem, pleťovou vodou a krémem a večer opět. Celková doba péče asi 10 minut denně. A od tý doby, co jsem to takhle začla dělat se to zlepšilo. A cenu ti nepovím, i když ta tvoje je astronomická, to koukám. Já si musím vybrat hlavně kosmetiku, po který se neosypu...

      Vymazat
  5. Presne, cerveny Garnier, ale aj ruzovy je tusim dobry, aj ten na nohy, proste Garnier je najsamlepsi. Balea je napríklad lacná, ale je na dve veci. Ja mám tiež suché rúčky, preto si ich furt mastím (inak, vyhni sa kamilkovým krémom, kamilka vysušuje. Kamilka je heřmánek, keby totok.) a ešte mám aj ekzém na nich, a mala som obdobie, kedy som sa šúpala úplne celá jak taký plaz a mastila som sa všeckými ovosnými bio krémami za desiatky eur a napokon bol najlepší obyčajný Dove, no prosím. Asi sú v ňom nejaké dobré chemikálie, čo potlačujú prirodzenú reakciu kože na sajrajt v kréme alebo čo...
    A rozhovor s Pepom Vojtkom by som si ja zase prečítala.

    OdpovědětVymazat