úterý 21. srpna 2012

Jak jsem se stala netolerantní.


Přestože jsem si původně vůbec nemyslela, že by mi přímá volba prezidenta pila nějak zásadně krev, když jsem četla Atillův hejt, málem jsem si vykloubila hlavu od páteře (a to bych vážení nerada), jak jsem horlivě přikyvovala. Je pravda, že mi je vlastně celkem jedno, že nakonec je, ale přijde mi naprosto zbytečná a zastírající další problémy.

Štve mě, že v Česku vzniknul pocit, že na prezidenta se nejlépe hodí lidé, kteří si myslí, že rozumí všemu, takže by ideálním prezidentem byli vlastně členové naší rodiny (včetně mě) v čele s mým strýcem a bratrem. Jinak si nedovedu vysvětlit prvotní výzkumy veřejného mínění. (A nebudeme jmenovat, všichni víme, o koho tu kráčí.)Kandidátů už máme skoro víc, jak finančních poradců (a to že ty se taky hojně množí) a spousta lidí si nevidí ani na špičku nosu, když kváknou jinde, než v hospodě, že by jako přece taky třeba mohli bejt prezidentem, nééé?

A pak tu máme potetovaného kandidáta Franze. Co se týče tetování, já zase tak odvázaná nejsem, to si musím přiznat. Tetování je ale věc, kterou si člověk může svobodně vybrat a uskutečnit ji. (Ne tak barvu pleti a sexuální orientaci, například.) Ne, že bych se lidí s tetováním štítila, ale jsou funkce a zaměstnání, kam se prostě viditelné tetování nehodí. A říkám vám, kdyby měl nějakou tu neumě vyvedenou kotvičku s mořskou pannou, mám to v paži. Ale prostě prezident celou hlavu mít potetovanou nemá, nebo snad jo? Stejně jako bankovní úřednice, nebo advokát, že. Znám jednu advokátku, která má malinkou (to se s panem Franzem nedá srovnávat) kérku pod pusou. Musela to nahlásit advokátní komoře, a protože je to proti jejím regulím, platí každej rok pokutu. Sice říká, že tetování k ní patří a oddělat by si ho nenechala, ale v příštím životě by si něco takovýho rozhodně rozmyslela. Taky přiznala, že tahle (vpodstatě) maličkost dost (de)formuje její klientelu. Víte, já věřím, že pan Franz je chytrej a vzdělanej člověk a chápu, že vystudováním práv má k prezidentskýmu úřadu určitě blíž, než třeba Havel, ale myslím, že jako umělci by mu bylo výrazně líp. Nejsem jako moje babička, která neustále vykřikuje „Co by lidi řekli?“, ale myslím, že zahraničí by se taky netvářilo úplně nadšeně a já to ostatně chápu. (Podívejte, že v Americe se tak dlouho hrotilo, že maj černýho prezidenta – a to zase tak černej není – až z toho musel dostat Nobelovku.) Pevně taky věřím, že spousta mladých lidí, kterým přijde jako super kandidát – přece „ten pokérovanej“ -  o něm nevědí naprosto nic (a přiznávám, že i já jsem si musela dneska přečíst jeho profil na Wiki, abych se o něm něco dozvěděla). Otázka je, kolik lidí by zaujal, kdyby to svoje tetování neměl. Jeho výzor taky svádí k různým nepravostem, například se ho paní ptají, jestli má potetovaný i penis. Tohle má bejt budoucí prezident? Jsem proti. I když stále tu jsou horší kandidáti, že jo.

A tak se z vysoce tolerantní mě stala netolerantní čůza. Život je někdy těžký. BohuŽEL. 

6 komentářů:

  1. Nič to. Náš prezident nemá tetovanie, zato má v hlave nasrané.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je nakonec vážně ta nejhorší varianta!

      Vymazat
    2. :-D :-D :-D
      Málem jsem po přečtení spadla ze židle :-D

      Vymazat
  2. Radši prezident pokerovanej než šašek počmáranej. :-) Ale pravdo příjde mi to od něj jako recese, i když se tváří, že to myslí vážně.

    OdpovědětVymazat
  3. Pchá, takový Nový Zéland by se tvářil určitě velice nadšeně.
    Jinak mě (dost nepříjemně) překvapuje, že se v roce 2012 a navíc ještě u mladého člověka setkávám s takovým postojem k tetování
    "Ale prostě prezident celou hlavu mít potetovanou nemá, nebo snad jo? Stejně jako bankovní úřednice, nebo advokát, že. "
    (a ne, nemám ani jednu kérku ba dokonce ani náušnice v uších nenosím)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebudu se obhajovat, je to prostě tak. I přes rok 2012 a můj nízký věk, v tomhle jsem konzervativní (a to náušnice v uších nosím ;-)).
      Jen uvedu pár faktů. Oficiální hlavou Novýho Zélandu je britská královna, kterou zastupuje tenhle pán http://www.google.cz/imgres?num=10&hl=cs&biw=1366&bih=643&tbm=isch&tbnid=3dBXYM--t3TzeM:&imgrefurl=http://www.3news.co.nz/Gov-Gen-slams-Nicky-Hager-over-CIA-claims/tabid/423/articleID/224379/Default.aspx&docid=GVS3EwpL4jpHNM&imgurl=http://wa1.cdn.3news.co.nz/3news/AM/0-Articles/224379/jerryMateparae600nzpa.jpg%253Fwidth%253D460&w=460&h=307&ei=q2Q0UP3yL8LPhAfFpIFY&zoom=1&iact=hc&vpx=185&vpy=12&dur=320&hovh=183&hovw=275&tx=178&ty=95&sig=114711693115311974098&page=2&tbnh=140&tbnw=188&start=21&ndsp=25&ved=1t:429,r:6,s:21,i:160
      a předsedou vlády je tenhle pán http://cs.wikipedia.org/wiki/John_Key.
      Ať koukám, jak koukám, ani jeden z nich žádným "bordelem na ksichtě" netrpí.

      A já jsem přesvědčená, že všechny povolání vyžadující určitý "dress code", jako například prezident (že), soudce, advokát a další by neměli rozhodně mít žádná viditelná tetování a patří to k tomu dress codu.

      Vymazat